Aasta betoonehitise tiitlile kandideerib 15 ehitist

Aasta betoonehitise tiitlile kandideerib 15 ehitist

2016. aasta märtsikuus kuulutatakse 15 nominendi seast välja Aasta betoonehitis 2015. Eesti Betooniühing ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit korraldavad konkurssi kuueteistkümnendat korda.

„Meie betoonehitiste võistlus torkab silma väga laiahaardelise geograafia ja väga erineva kasutusotstarbega ehitiste poolest,” sõnas Eesti Betooniühingu juhatuse esimees Kalle Suitslepp.

2015. aasta betoonehitise tiitlile kandideerivad:

  • 1. Eesti Rahva Muuseumi uus peahoone – Muuseumi tee 2, Tartu;
  • 2. Eramu Tabasalus – Ranniku tee, Tabasalu, Harku vald, Harjumaa;
  • 3. Ihaste sild – Tartu idapoolse ringtee 2. ehitusala, Tartu;
  • 4. Jõhvi Riigigümnaasium – Hariduse 5b, Jõhvi;
  • 5. Kehärata rongitunneli kaarelemendid – Helsinki lennujaama all, Vantaa, Soome;
  • 6. Kentmanni tänava äri- ja eluhoone – Kentmanni 6, Tallinn;
  • 7. Koda – elamu/ateljee/kontor/klassiruum;
  • 8. Kroodi viaduktid – Loo-Maardu teelõik, Jõelähtme vald, Harjumaa;
  • 9. Kultuurikatel – Põhja pst 27a, Tallinn;
  • 10. Marsi tänava korterelamud – Tondi, Tallinn;
  • 11. Maxima Logistikakeskus – Tallinna ringtee, Rae vald, Harjumaa;
  • 12. Rakvere Tark Maja – Lai 20, Rakvere;
  • 13. Viljandi krematoorium – Piiri 1a, Viljandi;
  • 14. Võru Riigigümnaasium – Seminari 1, Võru;
  • 15. Ühepereelamu – Põldmarja tn, Tartu.

„Eriti rõõmustab, et betoonist kui kodumaisest materjalist on valminud koolimajad, infrastruktuurirajatised, innovaatilised Tark Maja ja Koda. Eesti parimad kodud ehitatakse endiselt betoonist – nii kortermajade- kui eramuarhitektuur on konkursil esindatud. Valminud on kaks suurt kultuuriehitist – Kultuurikatel, kus on oskuslikult seotud uus ja vana betoon ning Eesti Rahva Muuseum Tartus,” lisas Suitslepp.

Suitsleppa sõnul saab Eesti betoonisektori ekspordivõimekuse sümboolse märgina võistlusel näha Soome suurima lennuvälja raudteetunneli rajatisi.

Konkursi eesmärgiks on leida ja esile tõsta ehitisi, mille nägusus ning efektiivne ja ökonoomne teostus demonstreerivad betooni kui kodumaise materjali eeliseid ja võimalusi.

Peaauhind kuulub võiduidee autorile. Äramärkimist leiavad võitnud objekti tellija, projekteerija, ehitaja, betooni ja raketiste tarnija.

E-Betoonelement esitas Aasta betoonehitis 2015 konkursile kolm objekti

E-Betoonelement esitas Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu poolt korraldatavale võistlusele Aasta betoonehitis 2015 kolm nominenti.

Kroodi viaduktid

  • Tellija: Maanteeamet
  • Arhitekt: Novarc Group AS
  • Konstruktor: Järelpinge Inseneribüroo OÜ, Novarc Group AS, EstKonsult AS, AS CES
  • Ehitaja: AS BMGS Eesti filiaal, Lemminkäinen Eesti AS ja AS E-Betoonelement
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement

Kroodi viaduktid

Ettepaneku põhjendus: Kroodi viaduktid nr 1 ja 2 – esimesed viaduktid/sillad Eestis, kuhu on valmistatud trapetslõikelised eelpingestatud monteeritavad sillatalad (kuni 25,5 m pikkusega), sh Kroodi viadukt nr 1 on 187 m kogupikkusega Eesti pikemate viaduktide-sildade hulka kuuluv.

Täpsemalt saab lugeda: http://mnt.ee/index.php?id=28467

Marsi tn korterelamud, Tallinnas, Tondil

  • Tellija: AS Pro Kapital Grupp
  • Arhitekt: Allianss Arhitektid OÜ
  • Ehitaja: Nordecon AS
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement

Marsi tn korterelamud

Ettepaneku põhjendus: Kommunikatsioonišahtide uudne lahenduskontseptsioon, mis hõlmab kommunikatsioonide montaaži, ekspluatatsiooni kui ka müra leviku tõkestamist. Sisuliselt moodustavad kommunikatsioonišahtid nn topeltseintega ringvöö ümber trepikoja, mis omakorda on väga heaks müra tõkestajaks trepikojast korteritesse.

Kehärata rongitunneli kaarelemendid Helsinki lennujaama all

  • Tellija: Soome transpordiamet, Vantaa linn ja Finavia Oy ühishange
  • Arhitekt: Pöyry Finland OÜ
  • Ehitaja: SRV Yhtiöt Oy
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement, Parma OY

Kehärata tunnel

Ettepaneku põhjendus: Kehärata – Helsinki lennujaama alla rajatud 2×1 km pikkune rongitunneli kaitserajatise kaarelemendid. Eestis toodetud taolise tunneli tarbeks esmakordselt. Lamekaarja kujuga suuregabariidiliste elementide mõõdud olid 7,64×2,53×2,47 m. Valutehniliselt keeruline projekt, kuna elemendid valati nn paigaldusasendis peaaegu kinnistes, spetsiaalselt tellitud vormides. Paigaldusgraafikust tulenevalt oli vaja toota keskmiselt 20 kaarelementi nädalas ja tootmiskestus oli üks aasta. Oluline oli tagada maandusdetailide nõuetekohane toimimine, kaare ala- ja üla-vormipinna kvaliteet, kaitsekihtide nõuded ja elementide kujutäpsus. Täpsemalt saab lugeda: http://www.aripaev.ee/uudised/2013/03/20/eesti-raudbetoon-soome-tunnelis

Konkursi võitja kuulutatakse välja järgmise aasta märtsikuus.

Betoonitootjad sihivad teedeehitust

Betoonitootjad sihivad teedeehitust

Ajakiri Ehitaja, november 2015

Betoonmaterjalide tootjate esindajad ütlevad kui ühest suust, et teedeehitusprojektidega seotud toodete osakaal on seni olnud toodangu üldmahus põhjendamatult väike, kuigi võimekus nende valmistamiseks on olemas.

Fotol: Noblessneri viadukti ehitus 2015. a. ZIP tala pikkus 27,7 m.

Rõhk on sildade-viaduktide betoonelementidel

AS E-Betoonelement valmistab erinevaid teedeehituses vajaminevaid elemente. Ettevõtte infrastruktuuri toodete juhi Kairet Luiga sõnul on E-Betoonelement oma tehastes valmistanud eelpingestatud sillatalasid juba aastast 2000. Viimase viieteistkümne aasta jooksul on palju panustatud sellesse, et laiendada pakutavate lahenduste hulka. „Praegu on meil võimalus projekteerida ja toota ZIP-talasid, karp- ehk BOX-talasid, T-talasid, erinevaid plaatlahendusi: eelpingestatud plaat-talasid, 10 m laiuseid tekiplaadielemente jm. Suurimad avad, mida oleme talaga sillanud on 30 m ja natuke üle selle. Septembris liiklusele avatud 186 m pikkuse monteeritava tekikonstruktsiooniga Kroodi viadukt on olnud kogupikkuse mõttes meie jaoks seni teede-ehituse suurim töö,“ räägib Luiga.

Tunnelite tarvis toodetakse tehases betoonist kaarelemente, tunnelite laeplaate ja erinevaid tunnelisegmente. Veel valmistatakse erinevaid tee- ja põrkepiirdeid, samuti müraseinaelemente ning müratõkkeseinu.

Täiesti eraldiseisev ning samas väga suur teede-ehituse haru on raudtee. „Meie valmistame raudtee-ehituses kasutamiseks näiteks raudteeplatvormidel kasutatavaid tugimüüre, betoonplaate ning vaegnägijaile mõeldud „kive“. Äärmiselt huvitav projekt oli väga lühikese ehitusajaga Lillekülas raudtee alla rajatud kergliiklustunnel, mille tarvis projekteerisime-tootsime tunnelisegemendid,“ ütles Luiga.

Veel toodab ettevõte laias varikus elemente raudteeülesõitude tarvis, katteplaatidega kaablikünasid ning erinevaid tähistusposte.

Paljudes maades nagu näiteks Soomes, Norras, Prantsusmaal jne, on Luiga sõnul monteeritavast betoonist lahendused põrkepiiretena levinud. „Meil Eestis on põhiliseks kasutatavaks lahenduseks teraskonstruktsioon. Kuid mujal Euroopas toodetakse ja kasutatakse betoonist helineelavate omadustega müraseinapaneele, nii on see näiteks Rootsis ja Prantsusmaal,“ valgustas ta.

Kuna E-Betoonelement kuulub Consolis SAS kontserni, ei osale ettevõte Luiga sõnul välishangetes enamasti otse, ent teeb koostööd kontserni sõsarettevõtetega. „Näiteks üks suurimaid infrasektori ekspordiprojekte on meie jaoks olnud Kehärata tunneli 7 meetrise avaga kaarelemendid, mida tootsime sõsarettevõttele Parma OY-le Soomes – kokku 868 tk ehk 3900 m3,“ jätkas Luiga, kelle sõnul annab monteeritavate lahenduste kasutamine teedeehituses võimaluse teostada töid praktiliselt ilmastikust sõltumatult. „Siin on väga selge argument – puudub kandekonstruktsioonidele raketiste ehitamise vajadus, mis tõstab oluliselt tööde kiirust platsil. Lisaks saab juba tehases anda elementidele vajalikud kalded ja lisada kommunikatsioonitarvikud, et tagada valmiva ehitise täpsus ja kvaliteet,“ põhjendas ta.

Pigem eelistatakse Luiga sõnul monteeritavaid lahendusi siis kui ehitusolud on raskendatud nt sillad üle veekogude, viaduktid üle raudtee või on ehitamine piiratud ajatingimustes. „Kahjuks pööratakse vähem tähelepanu sellele, et monteeritavate lahendustega oleks võimalik oluliselt vähendada ka takistusi tavaliikluses. Monteeritava betooni arhitektuurseid viimistlusvõimalusi võiks samuti palju julgemalt kasutada, et anda ka rajatistele esteetiliselt kaunis ja omanäoline ilme.“

Täpsemalt loe novembrikuu Ehitajast.

TTÜ ehitusteaduskond sai uue modernse betoonisegisti

TTÜ ehitusteaduskond sai uue modernse betoonisegisti

Oktoobri keskpaigas kinkisid AS E-Betoonelement ja AS Kunda Nordic Tsement Tallinna Tehnikaülikooli ehitusmaterjalide õppelaboratooriumile uue tänapäevase laboratoorse betoonisegisti.

Uus kaasaegne betoonisegisti tõstab oluliselt laboratoorsete tööde läbiviimise kvaliteeti ning laiendab magistrantide teadustöö võimalusi.

Faculty of Civil Engineering of the Tallinn University of Technology received a new contemporary concrete mixer

Fotol vasakult: Aare Lessuk – AS E-Betoonelement kvaliteedijuht, Andrus Rekka – AS Kunda Nordic Tsement marketingijuht, Vaido Leosk – AS E-Betoonelement juhatuse esimees, Imre Leetma – AS Kunda Nordic Tsement turundusdirektor, prof. Lembi-Merike Raado ja TTÜ ehitusteaduskonna dekaan, prof. Siim Idnurm

Tänavune betooni tehnoloogiapäev toimub 15. oktoobril

Eesti Betooniühingu ja Tallinna Tehnikakõrgkooli koostöös toimub 10. korda betooni tehnoloogiapäev. Üritus leiab aset neljapäeval, 15. oktoobril kella 12.00-17.00-ni Tallinna Tehnikakõrgkoolis.

Päevakava:

  • 12:00 Registreerimine
  • 12:15 Avasõnad, sissejuhatus
  • 12:30 Betoonis kasutatavate hüdrofobiseerivate lisaainete toime – Siim Õunloo, Kodasema OÜ
  • 13:00 Erinevate osapoolte ja materjalide koostöö kontekstist Tondiraba Jäähalli näite põhjal – Ahto Aruväli ja Tanel Ojang, AS Merko Ehitus Eesti
  • 14:15 Kohvipaus IV korruse fuajees
  • 14:45 Innovaatilised lahendused raudteeviaduktide paigaldamisel Eestis – Arto Lille, Nordecon AS
  • 15:30 Betoon: tootmisest paigaldamiseni (Concrete: from production to placement) Daniela Corbella,Marco Calandi, Giovanni Esposito CIFA S.p.A, Itaalia
  • 16:55 Tehnoloogiapäeva kokkuvõte.

Osalemise eelduseks on registreerumine.

Täpsemalt saab lugeda www.betoon.org

Parima betoonehitise konkurss on alanud

Parima betoonehitise konkurss on alanud

Eesti Betooniühing ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liit kuulutasid välja konkursi „Aasta betoonehitis 2015”. Konkursi eesmärgiks on kaasa aidata betoonarhitektuuri, betoonitehnoloogia ja betoonehituse arengule, tõsta betooni kui kodumaise ehitusmaterjali mainet.

„Betoon on tänapäeva ehitiste juures sageli see abistav käsi, ühendav lüli, mis aitab tervikuks siduda väga erinevaid materjale,” ütles Eesti Betooniühingu juhatuse esimees Kalle Suitslepp. „Valminud ja valmimas on mitmeid eripalgelisi ja huvitavaid ehitisi, mida meie võistlus aitab laiemale avalikkusele tutvustada,” lisas Suitslepp.

Konkursile tööde esitamise tähtaeg on 1. detsember 2015. a.

Võitja kuulutatakse välja üleriigilisel Betoonipäeval 2016. aasta märtsis.

Tondiraba jäähall

Tondiraba jäähall

Fotol: Eelmise aasta võidutöö – Tondiraba Jäähall, betoonelemendid tootis E-Betoonelement. Foto: Eesti Betooniühing

Täpsemalt saab lugeda www.betoon.org