E-Betoonelement esitas Eesti Betooniühingu ja Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu poolt korraldatavale võistlusele Aasta betoonehitis 2015 kolm nominenti.

Kroodi viaduktid

  • Tellija: Maanteeamet
  • Arhitekt: Novarc Group AS
  • Konstruktor: Järelpinge Inseneribüroo OÜ, Novarc Group AS, EstKonsult AS, AS CES
  • Ehitaja: AS BMGS Eesti filiaal, Lemminkäinen Eesti AS ja AS E-Betoonelement
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement

Kroodi viaduktid

Ettepaneku põhjendus: Kroodi viaduktid nr 1 ja 2 – esimesed viaduktid/sillad Eestis, kuhu on valmistatud trapetslõikelised eelpingestatud monteeritavad sillatalad (kuni 25,5 m pikkusega), sh Kroodi viadukt nr 1 on 187 m kogupikkusega Eesti pikemate viaduktide-sildade hulka kuuluv.

Täpsemalt saab lugeda: http://mnt.ee/index.php?id=28467

Marsi tn korterelamud, Tallinnas, Tondil

  • Tellija: AS Pro Kapital Grupp
  • Arhitekt: Allianss Arhitektid OÜ
  • Ehitaja: Nordecon AS
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement

Marsi tn korterelamud

Ettepaneku põhjendus: Kommunikatsioonišahtide uudne lahenduskontseptsioon, mis hõlmab kommunikatsioonide montaaži, ekspluatatsiooni kui ka müra leviku tõkestamist. Sisuliselt moodustavad kommunikatsioonišahtid nn topeltseintega ringvöö ümber trepikoja, mis omakorda on väga heaks müra tõkestajaks trepikojast korteritesse.

Kehärata rongitunneli kaarelemendid Helsinki lennujaama all

  • Tellija: Soome transpordiamet, Vantaa linn ja Finavia Oy ühishange
  • Arhitekt: Pöyry Finland OÜ
  • Ehitaja: SRV Yhtiöt Oy
  • Betoontoodete tarnija: AS E-Betoonelement, Parma OY

Kehärata tunnel

Ettepaneku põhjendus: Kehärata – Helsinki lennujaama alla rajatud 2×1 km pikkune rongitunneli kaitserajatise kaarelemendid. Eestis toodetud taolise tunneli tarbeks esmakordselt. Lamekaarja kujuga suuregabariidiliste elementide mõõdud olid 7,64×2,53×2,47 m. Valutehniliselt keeruline projekt, kuna elemendid valati nn paigaldusasendis peaaegu kinnistes, spetsiaalselt tellitud vormides. Paigaldusgraafikust tulenevalt oli vaja toota keskmiselt 20 kaarelementi nädalas ja tootmiskestus oli üks aasta. Oluline oli tagada maandusdetailide nõuetekohane toimimine, kaare ala- ja üla-vormipinna kvaliteet, kaitsekihtide nõuded ja elementide kujutäpsus. Täpsemalt saab lugeda: http://www.aripaev.ee/uudised/2013/03/20/eesti-raudbetoon-soome-tunnelis

Konkursi võitja kuulutatakse välja järgmise aasta märtsikuus.