Objekt: Kehärata raudtee kaitsetunnel
Asukoht: Helsingi lähipiirkond
Tellija: Parma OY, AS E-Betoonelement sõsarettevõte
AS E-Betoonelemendi töövõtt: elementide tootmine ja tarne
Toodete maht: 4060 m3
Töövõtuaeg: 2013 a.
Projektijuht: Kairet Luiga

AS E-Betoonelement sõlmis sõsarettevõtte Parma OY-ga lepingu Kehärata raudtee kaitsetunneli raudbetoonist kaarekujuliste lae-elementide tootmiseks ja tarneks.

Kehärata on Helsinki lähipiirkonna kaherajaline reisijate transpordiks ehitatav raudtee kogupikkusega 18 km. Lennujaama alt kulgeva tunneliosa kaevetöödega alustati 2009. aastal ja esialgsete plaanide kohaselt pidi Kehärata avatama liiklusele 2014. aastal, kuid seda lükati edasi aasta võrra ja praeguse seisuga peaks raudtee avatama juulis 2015. Ajagraafiku edasilükkumise põhjustas Helsinki-Vantaa lennujaama aluste kaevetööde käigus pinnasest leitud lennukite glükoolil põhinevate jäätõrjevedelike lagunemisproduktid, mis on agressiivsed (soodus kasvupind mikroobidele) ning lühendavad konstruktsioonimaterjalide eluiga. Kõnealuse asjaolu tõttu kavandati lennujaama territooriumi alusele tunnelilõigule (ca 750 m) kaitserajatis. See kujutab endast kalju sisse lõhatud tunnelisse omakorda monteeritavast raudbetoonist tunneli konstruktsiooni rajamist, mis kaetakse spetsiaalse membraaniga.

AS E-Betoonelement tarnib kaitsetunneli tarbeks kokku ca 800 suurt kaarelementi ja ca 100 väiksemat. Suure kaarelemendi pikkus-laius-kõrgus on 7,64 x 2,47 x 2,53 m ja mass 11,5 t elemendi kohta.


Kaarelement

Projekti kohta saab lisainformatsiooni lugeda siit.