Maailma baritonsaksofonistide edetabeli tipp James Carter andis 9. detsembril Eestis kaks eksklusiivkontserti ning viis läbi workshop´i muusikahuvilistele noortele.

James Carter

James Carteri, kes on Down Beat’i kriitikute poolt koostatud saksofonistide edetabeli tipus kolmes pillikategoorias, toovad Eestisse siinsed juhtivad ehitusmaterjalide tootjad ja turustajad. Tegemist on traditsiooniks saanud eksklusiivkontserdite sarjaga, mida korraldavad E-Betoonelement ja Saint-Gobain Isover Eesti. 2002. aastal esines Eestis Kurt Elling, eelmisel aastal Brasiilia dzhässikuulsus Tania Maria.

E-Betoonelemendi turundusdirektori Liivo Leismanni sõnul on tippartistide Eestisse kutsumine saanud traditsiooniks ja annab võimaluse pakkuda oma partneritele ja töötajatele muidu kättesaamatut tippmuusika elamust. “Eelmisel aastal oli põhirõhk Brasiilia sugemetega jazzil ja bossal Tania Maria esituses, selle aastal pöörasime pilgud Ameerikasse ja avastasime maailma parima saksofonisti James Carteri”, sõnas Leismann.

James Carter äratas tähelepanu juba 17-aastase noorukina, tema esimest albumit – JC on the Set – on nimetatud aastakümne säravaimaks debüüdiks saksofonistide seas. Carteri plaadid on fokuseeritud d¸ässi erinevatele aspektidele – kriitikud on ülistanud tema võimet mängida kõikides d¸ässistiilides kedagi otseselt jäljendamata.

Jazzkaare peakorraldaja Anne Erm tõdeb heameelega, et Eestis leidub ettevõtjaid, kes väärtustavad tippmuusikat ning soovivad seda kohalikule publikule tutvustada. Ermi sõnul on Carteri Eestisse tulek fenomenaalne, sest kriitikutelt nii kõrgeid edetabelihindeid saanud d¸ässiartisti pole Eestis varem käinud.

Lisaks kontsertidele viis James Carter Eesti noorte džässihuviliste seas läbi workshop´i, kus tutvustas oma loomingut ja jagas õpetussõnu muusikamaailmas tippu jõudmiseks. Workshop toimus 10. detsembril Georg Otsa nimelises muusikakoolis ning selles oli võimalus kaasa lüüa paarikümnel noorel muusikatudengil.

James Carter&Organ Trio (koosseisus lisaks peaesinejale Gerard Gibbs ja Leonard King) kontserdid toimusid E-Betoonelemendi Harku tehases ning olid inspireeritud 20ndate Ameerikast ja Carteri sünnilinna Detroit City jazzklubist Wool Moon.